Ağustos 20, 2005

Tempo Dergisi Aynı Tas, Aynı Hamam...

Bugün, Ekonomist Serdar Kaya'nın Tempo ve Aktüel dergileri ile ilgili eleştirisi derinsular'da yayınlandı.
Yazıyı okumadan önce Bursada MR çektirmek için gittiğimiz özel bir kuruluşta masada duran Tempo dergisini karıştırmıştım. Öyle ya artık çok satan dergiler arasında ikincilik sırasına oturmuştu. Araştırmacı habercilik anlamında kırıntılar bulabilme umudu taşıyordum. Baştan sona magazin kokan bir dergi buldum karşımda. Magazin olmasına diyecegim birşey yokta ilginç olan şu ironik hale bakın.
"22 yaşındaki D.U.'nun itirafları:Bodrum insanı fuhşa iter" başlıklı haberde Bodrum'da yaşanan ve bir kızın başından geçen kötü hadiseleri anlatıyor. İnsanların o na kötü davranışını kötü yola düşürülmesini insanlık adına üzücü buluyorsunuz. Çok kötü, yazık. bu vahşi, insanlar kim diye düşünüyorsunuz. Nasıl bu hale gelmişler diye aklınızdan geçiriyorsunuz. Bir sayfa çeviriyorsunuz ve başlık "En güzel Çağla.."
Tirajikomik hadiseler. Bir sayfa öncesinde insanların kadını niçin hor gördüğünü niçin bir meta olarak kullanıldığını eleştirir mahiyette bir yazı ve hemen ardından "Estetik cerrahlar TEMPO için seçti:En güzel Çağla"
Tempo Dergisi, Kaya'nın dediği gibi aynı tas aynı hamam. 1 YTL'ye ancak bunu verebiliyoruz mantığıyla mı hareket ediyorlar bilmiyorum. Ya da 'halk bunu istiyor kardeşim' yaklaşımları.

3 yorum:

Smart Learning Hub dedi ki...

aynı şeyi söylemek günlerdir benim de aklımdan geçiyordu. ben daha ziyade aktüel dergisi adına ümitliydim. malum kürşat bumin, alper görmüş, nihal bengisu olunca ümitlenmemek elde değil. ancak son sayıda hayal kırıklığına uğradığımı teessüfle beyan etmek isterim. hande ataizinin silikon resimlerinden tutun da tam sayfa fhm dergisi reklamlarına kadar. aslında hiç zor değil algılamak: siz busunuz kardeşim, huylu huyundan vaz geçer mi?

Adsız dedi ki...

sizi de memnun etmek ne zormus kardesim.

fhm'den reklam da mi alamayacak adam.

magazine de iki sayfa ayirmislar topu topu.

insaf yani.

Adsız dedi ki...

Sevgili Can Ugur, Tarziniz cok guzel, ve inanin tam icimden gecenleri yazmissiniz.

Sevgili Deli Dumrul, bu zamana kadar Can Ugur un yazilarindan gordugum kadariyla bu site, oyle kadinin bir et parcasi olarak teshir edildigi dergileri kasap caminda et begenir gibi izleyenlerin (okuyanlarin diyemiyorum) anlayabilecegi bir site degil. Ama belki izleme kabiliyetini okuma kabiliyetine degistirmenizde yardimci olabilir.

Evet Biraz secici olmak lazim etin en iyisini almak icin :)

Sevgiler...