Haziran 11, 2005

KİTAPLAR ARASINDAN


L. Tolstoy (kaynak:www.ltolstoy.com) Posted by Hello
"Ölümden Sonra Dirilme"
Bu günlerde bir kaç kitap birden takip ediyorum. Okul, almanca kursu derken kitap okumayı biraz ihmal ettik gibi geliyor bana. Dünya klasiklerini gözden geçirmek istiyorum. L.N. TOLSTOY'un "Ölümden Sonra Dirilme" isimli eseriyle başladım. hoş bir kitap. Tolstoy müslüman oldumu olmadı mı gibi tartışmaları sıkça görür olduk. Özelllikle hiç yayınlanmamış ve içinde peygamberimizin Hadis-i Şeriflerinden örneklerin bulunduğu Arif Erdem'in tercümesiyle Hz. Muhammed isimli bi katabı piyasaya çıkınca onun önceden yazmış olduğu eserlere bakışımız değişti. Merak ettim acaba onun islamiyeti seçmesinde ki etkenler neydi? bu noktadan bakıldığın da da ölüden sonra dirilme ayrı bir önem arzediyor okuyucu için. Kitapta Nehludovun evlilik hakkındaki düşünceleri ve "buridanın eşeği" gibi ortada kalması ilgi çekici. Bu arada kitapta dipnot olarak ta buridanın eşeği kısaca açıklanmış. "Önüne iki demet ot konulan ama hangisinden başlıcağını bilemeyerek acından ölen eşek" Kitap MEB yayınlarından çıkmış ist. 1992. Nihal Yalaza Taluy çevrisiyle.
Yine "Hayata Dair Düşünceler" kitabı Tolstoy'un dönüşümünün sinyallerini veriyor gibi.

Hiç yorum yok: